Sverige besök

Eller säger man jorden runt besök?
Fick finbesök från Viktor Sandberg och Mattias Lindbland, som en av deras sista anhalter på deras jorden runt resa. Alltid lika kul att ha folk på besök! Två av tre dagar med kass väder hjälpte inte riktigt när man ville visa upp West Palm från sin bästa sida. Men men, Kabuki och Chipotle hanns med. Gavs även anledning att utnytja vår hottub. Amanda och Carriz kom också över. Där satt vi fyra Sandby-bor i hottuben och snackade skit ihop, var nästan synd om dom andra mellan gångerna, som inte fattade ett skit. Tack grabbar för tre roliga dagar :)

Västkusten av Florida

Tog en mini-semester till västkusten av Florida fre-lör innan de att skolan började måndag. Fredag spenderades på Marco Island, extremt fin strand, kritvit. Jag missade dock att folk inte åt på stranden, två sekunder efter att jag lyft på locket till min lunch insåg jag varför. Det var måsarna som bestämde på den stranden. Har inte varit så rädd på länge. Hade jag inte slängt ifrån mig den fina kartonen med min Chipotle lunch så hade jag nog haft tre bett i skallen och tre i armet. Förutom det var hela dagen grym.
Vi fixade boende genom AirBnb i Bonita Springs, himla fint och mysigt hus. Tog en drink nere vid deras "down town".
Dagen där på åkte vi till en nationalpark nära där, en nationalpark vid stranden. Vid parkeringen stod där på alla skyltar "Glöm inte kolla under bilen innan ni sätter er och kör hem - där kan finnas sköldpaddor". Vi gick på en kort promenad, sprang på 10 stycket sköldisar. Åkte vidare till Sanibel Island för eftermiddags strand och solnedgång. Det var molnigt och blåsigt - perfekt väder för lite fotboll iallafall!
3 timmars biltur hem, i extremt ösregn. Blev lagom rädd när telefonen låter som ett brandalarm och det står över hela skärmen "Tornado varning i området du befinner dig",men efter tredje gånen blev man inte lika rädd. Det är mycket man får ta med en nypa salt här borta.

Resten av LA

Nu så:
Efter den långa hemresan till Los Angeles från San Diego (två timmar extra pga trafik) var det dags att njuta av LA (de delarna man kan njuta av). Vi tog oss ner till Santa Monica Pier flera dagar, både för piren och för third street promenade (SHOPPING). Nyårsaftons eftermiddagen köpte jag och Filippa vars en klänning runt fyra-tiden på eftermiddagen, sen kom Matilda in till oss direkt från jobbet och vi åt nyårsmiddag och drack en drink på Cheesecake Factory. Hem till Matilda för att fixa oss, förfest hos en kollega till Matilda och sen åkte vi alla till klubben ca en timme innan tolvslaget. Tolvslaget är en rolig historia. Tio i tolv tyckte vi att vi va sena på att ta på oss jackorna och gå ut, men att dömma av klubben var vi först, hmm. Visade sig senare. Vakten bara skrattade åt oss när vi gick ut, vi väntade till tio över 12, inte en ända raket. De va tydligen klockan 21:00 på kvällen, fick vi reda på då, där ser man. Klubben var för övrigt as cool. En barberar-shop som hade en bakdörr (typ till toa kunde man tro), där var klubben. Vakten stod alltså utanför en frisörsalong hela natten. Detta skulle då anses lite som en "hemlig" klubb, men att dömma av antalet folk där inne va den inte så hemlig.
Nyårs dagen låg vi mest i soffan och kollade Californication. Filippa åkte hem den 5e på morgonen. De första dagaran på de nya året hann vi med mer sightseeing, så som Hollywood, BeverlyHills, Rodeo Drive, In'N'Out Burger (godaste snabbmats-hamburgaren man kan hitta), och lite annat smått och gott.
Matilda bestämde sig för att sluta jobbet och flytta till Hawaii. Detta firades med öl och stooooora margarita (på en tisdag - taco tisdag). Dagen där på åkte vi till en svensk pizza restaurang och åt kebab-pizza, så fick vi vår dos av sverige på lovet också. El Nino drog in över västkusten och det var konstant grått och regningt Jojo och mina två sista dagar, shopping och soff-häng stod på schemat. Var skönt med två lugna dagar innan vi kom tillbaka till West Palm Beach.